وبلاگ تخصصی بهرام عباسی

پایگاه خبری،تحلیلی و علمی برای تمامی فرهیختگان

وبلاگ تخصصی بهرام عباسی

پایگاه خبری،تحلیلی و علمی برای تمامی فرهیختگان

وبلاگ تخصصی  بهرام عباسی

بسمه تعالی
سلام
به وبلاگ تخصصی بهرام عباسی خوش آمدید.
این وبلاگ به منظور ارائه اخبار و تحلیل های روز و نیز ارائه مطالب مفید علمی راه اندازی شده است.
دوستان بزرگوار در صورت تمایل به انتشار مطالب خود در این وب،لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل اینجانب به نشانی:bahram.abbasi55@gmail.com ارسال فرمایید تا با نام خود شما در سایت منتشر شود.
منتظر مطالب و پیشنهادهای ارزنده شما هستیم.
یاحق

  • ۰
  • ۰
هدیه ضد امنیتی نیلی به دانشجویان دانشگاه تهران + تصاویر
کم رنگ کردن فتنه 88 به سبک تقویم!
2356
 تقویم سال 94 دانشگاه تهران که توسط سرپرست این دانشگاه بعنوان هدیه سال جدید به دانشجویان داده شده است را که تورق می‌کنی، به روزهای 25 خرداد و 18 تیر می‌رسی که توضیحات آن جز احیای فتنه‌گران و تخطئه ناجا چیز دیگری ندارد. سرپرست دانشگاه تهران در مراسم «دید و بازدید نیلی […]
                     
                             ادامه مطلب

تقویم سال 94 دانشگاه تهران که توسط سرپرست این دانشگاه بعنوان هدیه سال جدید به دانشجویان داده شده است را که تورق می‌کنی، به روزهای 25 خرداد و 18 تیر می‌رسی که توضیحات آن جز احیای فتنه‌گران و تخطئه ناجا چیز دیگری ندارد.

سرپرست دانشگاه تهران در مراسم «دید و بازدید نیلی احمدآبادی با دانشجویان» که در کوی این دانشگاه برگزار شد، تقویمی را به دانشجویان به مناسبت سال جدید هدیه می‌دهد که با حاشیه‌هایی همراه است.

OnlineNewsImage

وقتی این تقویم را ورق می‌‌زنی  به توضیحاتی برخورد می‌کنی توجه تو را بیش از پیش جلب می‌کند. توضیحاتی که جز احیای فتنه‌گران و تخطئه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چیز دیگری ندارد.

در اردیبهشت ماه این تقویم چاپ «عکس یکی از سران فتنه» تعجب تو را برمی‌انگیزد، تعجب از اینکه چگونه دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی کشور است ( که البته با سرپرست غیرقانونی اداره می‌شود) از خطوط قرمز نظام عبور کرده و چنین عکسی را در این تقویم درج می‌کند.

13940318000609_PhotoL

در کنار آن توضیحی که برای روز 25 خرداد نوشته شده نیز قابل تأمل است: « تعرض به کوی دانشگاه تهران توسط گروهی خودسر و ضرب و شتم دانشجویان در پی حوادث پس از انتخابات 1388!»

13940318000610_PhotoL

گویی مسئولان دانشگاه تهران نه تنها عقیده‌ای به فتنه 88 ندارند بلکه بدنبال کمرنگ کردن فتنه 88 و دامن زدن به موارد خلاف واقع‌اند!

تیرماه نیز در تقویم دانشگاه تهران خالی از توضیحات نیست. 18 تیر که ملت ایران در آن «فتنه 18 تیر 78» را به یاد دارند، جای خود را در تقویم دانشگاه تهران به « حمله نیروی انتظامی و شبه نظامیان به کوی دانشگاه تهران در اعتراض به توقیف روزنامه سلام» داده است.

13940319000059_PhotoL

گویی این تقویم تنها برای رسمیت دادن به اقدامات غیرقانونی در 2 فتنه 78 و 88 چاپ شده است.

البته اقدامات خلاف قانون دانشگاه تهران در زمان سرپرستی نیلی احمدی آبادی تنها به این تقویم خلاصه نمی‌شود، از جمله مجوز برگزاری برنامه‌هایی که در آن خطوط قرمز نظام رعایت نشده است؛ ولی آنچه جای سوال دارد این است که چرا چنین تقویمی با چنین موارد غیرقانونی توسط سرپرست دانشگاه تهران با دانشجویان این دانشگاه هدیه داده می شود!منبع:دانا

محمود نیلی احمدآبادی

چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران برکنار شد و پنج تن به عنوان کاندیداهای ریاست دانشگاه تهران انتخاب شدند. محمدحسین امید، سید حسین حسینی، کمره‌ای، محمد رحیمیان و محمود نیلی احمدآبادی از سوی شورای تعیین رئیس دانشگاه تهران به عنوان کاندیدهای ریاست دانشگاه تهران مطرح بودند که رضا فرجی دانا، نهایتاً در ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ نیلی احمدآبادی را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب نمود. فرجی دانا روز بعد اعلام کرد که نیلی به عنوان رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد. پس از معرفی نیلی، غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که انتخاب سرپرست دانشگاه تهران منجر به تیره شدن روابط مجلس و وزارت علوم می‌شود. انتصابات فرجی دانا موجب شد او پس از نه ماه وزارت در ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ توسط مجلس استیضاح و برکنار شود. در ۲۷ دی ۱۳۹۳، محمد فرهادی، وزیر علوم، محمود نیلی را برای تصدی ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و نهایتا در هفته اخیر محمود نیلی به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب شد.

2772328-4055706

پس از استیضاح رضا فرجی دانا و دو ماه سرپرستی محمدعلی نجفی بر این وزارتخانه، نهایتاً در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳، محمود نیلی احمدآبادی طی نامه‌ای توسط رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی گردید. جلسه بررسی صلاحیت نیلی در روز چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳، در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید و نیلی بدلیل انتساب به فتنه ۸۸، با کسب ۷۹ رأی موافق، ۱۶۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ رأی مأخوذه، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نگردید.

سوال اصلی اینجاست که علی رغم عدم کسب رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت علوم و با داشتن سابقه نه چندان موجه نیلی، انتصاب نامبرده به ریاست دانشگاه چه توجیهی دارد؟

منبع: fetan

  • ۹۴/۰۳/۲۰
  • bahram abbasi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی